Sponsored

Geeda
Tup tap tip tap...dah masuk 2 tahun 2 bulan umur Cik Fara..tapi masih lagi menyusu badan...mak aku cakap baby lepas umur 2 tahun dah tak elok minum susu ibu, nanti baby kena cacing...yer ker...entahla... Aku pun x pasti bila masa yang paling sesuai nak stopkan susu badan ni...kalau macam kakak ipar aku, anak bongsu dia menyusu sampai umur 6 tahun...aduss...macam penat jer nak bagi anak bergayut bila dah besar2...umur 2 tahun pun dah luka2 kena gigit...kalau 6 tahun camner yer...

Hari ni aku try la nak kurangkan bagi susu badan, tiap kali Fara minta susu aku sapu bawang putih... terus tak nak dia...pedas mama kata dia..sian plak tengok bila tengok fara buat muka sedih ...tapi nak buat macam mana,sabar je la...

time dia nak tidur malam punya la merajuk...menangis tak henti2...mama suruh minum susu badan x nak...susu botol pun x nak..air masak pun x nak...jenuh nak pujuk...pastu siap pukul2 mama...sakit hati la tu nak menyusu takut pedas...alahai Fara... akhirnya dah letih menangis tidur jugak dia...tidur dalam merajuk...hahaha...

Nak tunggu esok pagi plak...agak2 dia mintak lagi tak susu badan...


Labels: edit post
0 Responses

Post a Comment