Sponsored

Geeda
Selamat pagi....resepi ni dah lama buat sebenarnya....tapi x berkesempatan nak upload sebab broadband dah cam siput...macam mana nak upload gambar...


Bahan-bahan:
  1. ayam di potong kecil-kecil (gaulkan dengan sedikit garam dan kunyit)
  2. 10 ulas bawang merah
  3. 3 ulas bawang putih
  4. 2 tangkai serai
  5. sedikit halia
  6. sedikit lengkuas
  7. 5 biji cili padi
  8. sedikit kunyit
  9. sayur kubis dan bunga kubis
  10. sebiji tomato
  11. garam,gula dan perasa secukup rasa

Cara membuatnya:
  1. Ayam diperap dengan garam dan kunyit seketika...kemudian goreng sekejap
  2. kisar bawang merah, bawang putih, halia, lengkuas, serai dan cili padi...
  3. guna minyak lebihan goreng ayam tadi untuk menumis bahan kisar...tumis sehingga naik bau...
  4. masukkan sedikit air dan masukkan ayam...masukkan perasa...kacau sebati....
  5. bila agak2 ayam dah masak dan kuah dah pekat...bolehlah masukkan sayur....
  6. sedap kalau dimakan dengan nasi panas dan sambal belacan...
  7. selamat mencuba....
Geeda
Selamat pagi....

Hari ni saya nak citer skit pengalaman ngeri saya mengenai ATM ni...
Minggu lepas saya kuarkan duit kat ATM kat dalam 7eleven Pasir Pekan. Lepas tekan jumlah nak kuarkan RM400, mesin tu senyap kat situ jer....duit x kuar, kad pun x kuar apatah lagi resit...lama gak saya tunggu kat depan mesin tu...duit x kuar2 gak...dah lama sangat tunggu saya pun tekan BATAL. Kad pun keluarlah. Terpaksa la pegi ATM yang lain plak utk keluarkan duit.

Nak dijadikan cerita, 3 hari lepas kejadian saya buka Maybank2u.com.my nak tengok baki duit semasa...terkejut tengok rupa2 nya duit saya keluarkan kat ATM 7eleven berjumlah RM400 ditolak dlm akaun. Sedangkan duit x keluar hari tu. Dah report kat Maybank dia cakap dalam 2-4 minggu baru duit masuk sebab berlainan bank.

Masih lagi menunggu....harap-harap dapat balik la RM400 aku tu...amin...