Sponsored

Geeda



SALAM....

Korang perasan tak harga lampin pakai buang skang ni makin hari hari makin naik... Diorang bukan nak kira harga minyak turun ke naik ke...yang diorang tau asyik nak naik jer...sengkek mak bapak...betul tak...

Ni aku nak citer skit...Fara memang dari umur 3 bulan sampai la skang ni memang aku pakaikan ngan PETPET jer...harga PETPET ni kira pertengahan la, x mahal x murah...Yang penting Fara memang serasi ngan PETPET jer...

Ok start citer balik...last month aku kirim PETPET kat kakak ipar. Dia beli kat supermarket pantai timur, hambik RM37.90 saiz M untuk 84 keping. Mahal kan... 2 hari lepas aku pesan ngan adik aku suh singgah tesco lepas balik keje. Suruh dia petpet saiz M RM29.90 untuk 70 keping...
pagi tadi aku terbukak web tesco PETPET RM25.39 jer untuk semua saiz. Kalau saiz M yang 70 keping tu...terus aku suruh adik ipar aku pegi belikan lagi 2 bungkus. Yang beli 2 ari lepas pun lum bukak lagi...tapi rugi plak kalau x beli skang... Cehhh...rugi jer suruh adik aku beli 2 ari lepass...


jom kita kira untung rugi harga PETPET ni:

  • RM37.90/84 keping = 0.45 sekeping
  • RM29.90/70 keping = 0.42 sekeping
  • RM25.39/70 keping = 0.36 sekeping

Emmm...amacam...banyak beza gak tu untuk harga sekeping...ntah la harga lampin pakai buang pun aku cadangkan kerajaan wartakan sebagai barangan kawalan...biar harga dia tidaklah melambung tinggi ikut suka hati pengeluar...betul tak...SAPA SETUJU ANGKAT TANGAN....




1 Response
  1. adam Says:

    Jom pakat beli online kat 11street.my. Hari ni beli untuk PetPet M76 RM20.33 after less discount coupon RM 11 dan payment by Maybank card entitled less lagi 12%. Consider mula giler dapat harga serendah RM20.33.


Post a Comment