Sponsored

Geeda

jeruk betik memang jeruk kegemaran aku sejak zaman kanak2 lagi... dulu tiap2 hari lepas balik skolah aku akan singgah beli jeruk betik kat kedai depan skolah...bila dah masuk U pun aku masih jadi penggemar giler pada jeruk betik...masa kat UTM skudai aku beli byk2 buat stok jeruk betik ni kat JUSCO tman u..

skang ni dah beranak pinak pun masih lagi suka nganjeruk betik...tapi skang ni wat sendiri jer...senang dan aku suka la...cuba la...

bahan2:
  • 1 biji betik muda yang isi dah kuning skit2
  • garam
  • gula
  • cuka
  • cili padi
cara2:
  • hiris jer betik macam kat atas ni
  • gaulkan ngan gula, garam, cuka secukup rasa
  • hiris cili padi mengikut tahap kepedasan yang dikehendaki...
  • gaulkan sebati dan simpan didalam peti sejuk semalaman...
  • esok dah bleh makan....oh ya cuka tak payah banyak sangat sebab nanti air betik akan keluar...

Labels: edit post
0 Responses

Post a Comment